Sunday, November 3, 2013

HYBRID REALITY: Nexus of Eden


A HYBRID REALITY egyszemélyes zenei projektként indult útjára, de komoly zenekari tapasztalat is van mindennek a hátterében. A szólóprojekt eredménye az év elején megjelent 'Infinity' lett, és csak néhány hónapot kellett várnunk a következő kislemezig. Az új korongról és a Hybrid Reality hátteréről kérdeztük a legtöbb fórumon K.E. Lenhárdként ismert zeneszerzőt, előadót, egyben a teljes projekt megteremtőjét. Mik voltak azok a mérföldkövek, amik a most megjelent 'Nexus of Eden' kislemez elkészítéséhez vezettek?

Azért annyira komolynak nem mondanám… :)
Tény, hogy volt már jó néhány zenekarom, de a legtöbb soha nem lépett ki a próbatermek falai közül. A Heroes Never Die jutott a legmesszebbre. Rendszeresen koncerteztünk, stúdióztunk és nagyon sok emberrel és zenekarral ismerkedtünk meg.
Az első és talán legfontosabb mérföldkő az Infinity EP volt. Azelőtt még csak abban sem voltam biztos, hogy képes vagyok egyedül összerakni egy lemezt, még ha az csak negyed órás is.
A második a már említett Heroes Never Die stúdiózás volt. Egészen addig abszolút bizonytalan voltam a hangomban. A tiszta énekem egyelőre még mindig vállalhatatlan, de majd idő közben némi tanulással és gyakorlással, talán ki tudok hozni majd valamit a dologból. Viszont a morgós vokálokon le voltam döbbenve. Nem hittem el hogy ez tényleg én vagyok. Nem mondom, hogy teljesen meg vagyok elégedve, mert nagyon sok mindent kell még megtanulnom, de most már sokkal bátrabban szólalok meg.
Volt egy harmadik mérföldkő is, de ezt nem tudom konkrét eseményhez kötni. Egyszerűen elkezdtem másképp gondolkodni a zeneírással kapcsolatban. Nem akartam már ilyen mélyen érzelgős dalokat írni. Pörgős, agresszív és színpadon élvezhető zenét szerettem volna. Mikor az EP már majdnem kész volt nyáron, teljesen felrúgtam mindent…
Nem az első Hybrid Reality EP-ről van szó, hiszen év elején látott napvilágot az 'Infinity' és máris itt a folytatás. Hogyan néz ki az új EP számlistája, mely számokat hallhatjuk rajta?
Az első dal a Wings of Grace. A legenergikusabb és a legspontánabb nóta az EP-ről. Úgy egy hónappal ezelőtt, amikor már azt hittem, hogy kész vagyok, mehet a kiadás, úgy keltem fel reggel, hogy még valami hiányzik. Az alapötlet már régóta motoszkált a fejemben, de egészében megírnom csak az nap délelőtt sikerült. Azok közül, akik hallották már az anyagot, a többségnek ez a kedvence. :)
A második a Purgathory… huhh… Hát soha nem írtam még ilyen agresszív és dühös számot. Rengeteg benne az elfojtott harag és gyűlölet. Fontos figyelni a dalszövegre.
A következő a Haiiro, annak ellenére, hogy csak egy „egyszerű” kis instrumentális átvezetőről van szó, számomra nagyon fontos jelentősséggel bír. Régóta megvolt már, de valahogy soha nem találtam neki megfelelő helyet, egészen eddig.
A Prometheus volt az első Hybrid Reality dal, amin megszólaltam és az első, amivel megpróbáltam kicsit új irányokba nyúlni.
Az utolsó szám a Nemesis Inside, még a Message from the Otherside idején született, de az óta vagy négyszer át lett már írva. A hangulatán kívül, már egyáltalán nem hasonlít a legelső verzióra. Eredetileg ez lett volna a nyitó dal és a Watch My Dying énekes Veres Gábor vendégénekelt volna rajta, de sajnos nem jött össze. Nélküle nem szerettem volna felénekelni, de ennyi hánykolódás után megérdemelte végre, hogy az emberek hallják, úgyhogy bonus trackként felkerült az EP-re.


Az 'Infinity' "szállós" és "merengős" dalaihoz képest, a 'Nexus of Eden' egyes dalai kőkeményen döngölnek, mindamellett az ambient stílusjegyek, a szinti-témák is megmaradtak, viszont megérkezett a vokál. A Hybrid Reality projekt így összességében izgalmas zenei sokszínűséget vonultat fel. Az új EP tehát egy fejlődési folyamat eredménye? Esetleg alapvetően jellemző a zenei kísérletezgetés a zeneszerzés során, és a jövőben is számíthatunk erre?
Abszolúté’. Még nagyon az elején 2007-ben, amikor először fogalmazódott meg a fejemben, hogy én szólóprojektezni akarok, már akkor egy kísérletként fogtam fel az egészet. A jövőben is mindenképp így fogok majd alkotni. Egyáltalán nem érdekel, hogy a hallgatók minek fogják majd hívni a kész szerzeményeket, én bármit belerakok, ami úgy érzem, hogy jól szól. Vannak készülő dalok, ahova lehet, hogy még rap betétek is kerülnek, meg hasonló őrültségek. Tőlem aztán minden kitelik.
A Nexus of Eden egy afféle útkeresés volt. Tudni akartam, hogy képes vagyok-e túljutni az Infinity féle lassú, szinte monoton szerkezeteken és hogy tudok-e még több stílusjegyet felhasználni úgy, hogy a zene mégis emészthető marad. A Purgathory néhol erősen gótikus, a Wings of Grace szinte HC-punk, aztán egyszer csak jön benne egy ambient kiállás és egy őrült outro… a Nemesis Inside meg megkapta valakitől hogy djent. Ez így valószínűleg katyvasznak hangzik, de mindez bele van bújtatva egy „hybrides” köntösbe, amitől szerintem mégis egységessé vált az EP.
Hogyan készült el az EP végleges formája? Hol és hogyan ment a zene rögzítése, a keverés? Kik a Hybrid Reality mögött álló "háttérmunkások", akik segítenek a munkában akár a hanganyag, akár például a dizájnelemek, artwork-ök tekintetében?
A felvételi munkákat és a keverést is mind egyedül csináltam. Valószínűleg egy profi stúdióban, profi szakemberrel, sokkal jobban szólna az EP, de én nem tudom elképzelni, hogy a dalokat, amiket én írtam a dobalaptól egészen a díszítő szintisávokig, azokat végül más keverje ki. Évekig építgettem a saját kis „home stúdiómat” és nagyon sokat tanultam, ahogy újabb és újabb számokat írtam és rögzítettem. Talán önfejűség, de ha már adott a lehetőség, akkor igen is szeretném 100%-ban én csinálni a dolgokat.
A zenével még elbírok egyedül és a dizájn dolgokat általában én szerkesztem, de többnyire csak kész elemekből.
Ha fotózni vagy videózni kell, akkor általában Laczkó Reni, Osztrocska Dávid és Trancsik Tündi segít.
A Hybrid Reality arculat egyik legfontosabb embere Lövész Tamás. Ő rajzolta kézzel(!) mind a két EP borítóját. Pár hete készült el az új Hybrid logó is, amit pedig Alapi Zsoltnak (Lowlife Prod) köszönhetek.
Az angol szövegeket Kántor Tamás, Berthold Tamás és Szkalonai Péter lektorálták, nekik is jár a nagy köszönet.
Szólóprojekt ide vagy oda, nem lehet mindent teljesen egyedül csinálni. :)
A kislemez megjelenésével egy napon színpadra is lép a zenekar. Immáron több emberrel, és ez ismereteim szerint az első ilyen alkalom lesz. Kik a "session zenészek" koncerteken? Hogyan esett rájuk a választásod? Honnan jött az ötlet, hogy most már élőben is bemutasd a dalokat?
Igen, ez lesz az első ilyen bulit, de már szervezés alatt áll egy remek bajai koncert és december végén a Subliminal Merger, meg néhány más zenekar társaságában megmutatjuk magunkat másodszorra is Pécsnek.
Már régóta fontolgattam, hogy színpadra vigyem-e a Hybrid Reality-t, de valahogy nem tudtam magam rászánni a dologra addig, amíg nem forrott ki ez az új vonal.

Mindenképp olyan emberekkel szerettem volna együtt zenélni, akikkel nem csak a zene, hanem egy konkrét baráti kapcsolat fűz minket össze.
Volt róla szó hogy Bíró Zsombor lesz a dobos, de egy időben úgy volt, hogy mégsem lesz Hybrid Reality session így ő közben beszállt a Sirens Chant-ba, ami felemészti minden idejét. Egyébként iszonyat tehetség a srác. 15 évesen már úgy dobol, mint ahogy némelyeik agyon ajnározott „dobisten” soha nem fog.
Lett volna egy harmadik gitárosunk, Kovács Krisztián. Sajnos az egyetem és a másik zenekara, a Rönk miatt nem igazán tudtuk összeegyeztetni a dolgokat, úgyhogy sajnos ő is kimaradt.
A basszusgitáros Gáspár László –Spárga- lett volna, de egy kellemetlen sérv miatt az összes zenekarát elhagyta a Backseat Burnin’-en kívül.
Az egyik gitárosunk a szintén a Heroes Never Die-ból ismerősnek tűnhető Szegvári András lett. Már számos interjúban elmondtam, így most is el fogom, hogy nélküle teljesen elképzelhetetlennek tartom a zenei életemet. Már lassan 3 éve folyamatosan együtt zenélünk és gitáros ember létünkre még mindig nem utáljuk egymást, sőt. Ez csak jelent valamit.
A dobos Szabó Kata. Vele még annak idején a Hybrid Reality elődjeként emlegetett zenekarban, a Message from the Othersid-ban zenéltünk együtt. Na most, ő az a dobos, aki ha valamit nem tud eljátszani, akkor inkább növeszt egy harmadik kezet, de azért sem adja fel. 
Mivel sok a zongorás, szintis, elektrós téma, jobbnak láttuk keresni valakit, aki élőben ezekért külön felel, hogy ne Katának kelljen ezzel is bíbelődnie. Akkor jött az ötlet, hogy mi lenne, ha a társaság egyik alappillére megtanulna bánni a sampleres dolgokkal. Így került be hozzánk egy gyerekkori barátom, Osztrocska Dávid.
Az utolsó láncszem a basszusgitáros posztot betöltő Poulet Dániel volt. Eredetileg ska-s, funky-s dolgokban mozog, de már régóta fáj a foga metalosabb dolgokra is. Egy ideje már kerülgetjük egymást zeneileg, így amikor Spárga távozott, ő volt rögtön az első gondolatom.
Az előzőekből adódik a kérdés, hogy számíthatunk-e arra, hogy a Hybrid Reality projekt egy "valódi" zenekarrá válik?

Nem tudom. Valószínű, hogy segíteni fognak majd dob és basszussávokat írni, de többségében inkább szeretnék rám hagyni a zene és szövegírást. Majd kiderül, hogy alakul a dolog.
A zenei sokszínűség mellett a másik szembetűnő dolog, hogy láthatóan sokat törődsz a promózással, folyamatosan jelen vagy számos online magazinban, rendszeresek a hírek. Ebben mi a taktikád, milyen csatornákon éred el a közönséget és milyen jó tanácsokkal tudsz szolgálni más zenekaroknak a banda menedzsmenttel kapcsolatban?

Ez végtelenül egyszerű. A Blackbird Music Blog révén, nagyon sok más hazai magazinnál van ismerősöm és ők készséggel segítenek promózni a dolgaimat. Elég csak két-három webzine, aki leközli a híreidet, onnantól kezdve láncreakciószerűen söpör végig a netmédián minden. Ezek az oldalak is főleg egymástól nyernek információt.
De szerencsére vannak olyanok is, akik ha látják, hogy kirakok valami újat, már terjesztik is, mint például a got-djent.com, az ausztrál metalunderground.com vagy épp ti. Ezúton is szeretném megköszönni. :)
Az EP mellé várható-e még valami plusz, valami meglepetés? Tervezel-e klipforgatást, esetleg merch cuccokat? Netán cover videókra is számíthatunk még?
Igen, igen és igen! :)

Remélhetőleg hamarosan megérkeznek a Hybrid Reality pólók és matricák. Főleg koncerteken lehet majd őket beszerezni, de természetesen online is rendelhető lesz minden!
Ha túl vagyunk az EP kiadáson és a koncerten, akkor valószínűleg nekiállunk leforgatni az első olyan klipet, amiben a session tagok is szerepelni fognak. Kata filmes szakon végzett és van is tapasztalata már ilyen téren. Remélem hamar kész leszünk. :)

Cover video pedig valószínűleg lesz még. Tervezünk több feldolgozást játszani majd élőben és ezekhez szeretnék majd készíteni cover felvételeket.
A 'Nexus of Eden' tehát debütált. Hol érhető el, hol hallgatható, vagy tölthető le? Illetve a bandát milyen linkeken keressék az érdeklődők?
Az EP ingyenesen letölthető mediafire-ről és online is hallgató bandcamp-en, soundcloud-on és youtube-on is!

Hírekért és infókért leginkább a facebookon érdemes keresni minket, de fent vagyunk got-djent.com-on is! :)
Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget nektek és köszönök mindent a fent említett embereknek. Nélkületek nem jöhetett volna létre a Nexus of Eden.

Töltsd le ingyen:

Linkek:

No comments:

Post a Comment