Monday, September 2, 2013

HATE, WRATH 'n FURY: Handout EP és interjú


A HANDOUT zenekarral sodort össze minket a sors, s ha már így alakult, akkor kicsit ki is faggattuk őket. Ráadásul apropója is van beszélgetésünknek, hiszen a banda most jelentette meg háromszámos kislemezét, melynek utoljára megjelent szerzeménye a CMFH oldalain debütált. A zenekarból Gergő, az énekes mondott pár szót a csapatról, a zenéjükről, eddigi és jövőbeli terveikről.
Szegedről jövünk, a két alapító tag a Busa Balázs (gitár), és én, Lele Gergő (vokál), majd később csatlakozott be a ritmus szekció : Bene Balázs (bőgő), és Virág Levente (dob). Eleinte egy akusztikus gitárral játszottunk Busával feldolgozásokat.
2012 áprilisában állt össze a mostani formációnk, amivel egy éven keresztül csak dalokat írtunk. Egy ideig név nélkül mozogtunk, majd a Handoutot (röplap, szórólap, fénymásolat) választottuk, ami utal az általunk megvetett egyéniség nélküli agymosott rétegre, akik csak másolják egymást, és csak a külsőségekkel törődnek.
Hogyan jött a háromszámos EP ötlete, mi a fő téma, ami köré felépülnek a számok? Mióta dolgoztok ezen az ügyön, hogyan formálódtak ezek a dalok, mire elérték a mostani végső formájukat?
Már hamarabb akartunk egy promó anyagot, amivel tudunk "pályázni" fesztiválokra, de pénz híján tologattuk magunk előtt. Majd 2013 júniusában találtunk rá egy szegedi tehetségkutatóra, ahol stúdió időt nyertünk. A fő téma egy nyugalmi állapotból (Prelude) való kiesés és mély zuhanás (Swamp of Sorrow), a mélypont (Falling from reality), és az utolsó dallal(Solution) a megoldása a problémának. Hosszú hónapokat töltöttünk a dalok megírásával, heti több, négy órás próbát nyomtunk végig pihenő nélkül, mire stúdió kész állapotra csiszoltuk a számokat.
A lemez hangzása - bár szubjektív dologról van szó - meglepően jól sikerült. Hol rögzítettétek a lemezt, hol és hogyan zajlott a keverés? 
Az EP-t a szegedi Our Sound Record Studioban rögzítettük júliusban, Szabó Szebasztián, és Sóti Norbert vezetésével. Először voltunk stúdióban, és kicsit tartottunk is tőle, de a srácok rengeteget segítettek. A felvételek körülbelül 30 órát vettek igénybe, mindenre igyekeztünk a legaprólékosabban odafigyelni, Szebi és Norbi végig résen voltak, nem hagytak hibázni bennünket. A felvételeket követte a keverés és a masterelés, melyet ugyancsak Szebi csinált az Our Soundban. A végeredményben nem volt kompromisszum, mindannyian nagyjából ezt akartuk hallani és úgy néz ki az eddigi visszajelzések alapján, hogy ez másoknak is bejön. 
Amúgy, sokat nevettünk, néha voltak nehéz pillanatok, de egy-két poén elcsattant és ment is a munka tovább.
Mi lesz a "Keep Sinking" sorsa? Kiadjátok, esetleg ingyenesen letölthetővé válik, netán további nagyra törő terveitek vannak-e: mint egy klip és azzal egy külföldi terjesztés, vagy ne rohanjunk ennyire előre még?
Tervben vannak dolgok, de nem szeretnénk lelőni a poént.
Mivel a lemez már "kézben van" érdemes átfutni a dalokon egyenként. Már az elsőként megjelent "Swamp of Sorrow" című dal kapcsán is felmerült, hogy Ti magatok is ilyen kis sötét lelkületűek vagytok? A zene maga is elég nagy súllyal bír, de a dalszövegeket sem ajánlanám motiválásra szoruló embereknek. Tehát miért is ez a gyűlölet, harag és düh témakör?


Valamilyen szinten igen, mindannyian "sötét lelkületűek" vagyunk, mert ezt játsszuk, és mindenki szereti. Viszont a két dolog, ami alapvetően megadja ezt a sötétséget az a gitár és a szöveg. Busával, teljesen egy hullámhosszon vagyunk. Lehet azt mondani, hogy egymás fejébe látunk. Ennek köszönhetően, ha én írok egy szöveget ő olyan dallamot ír rá, ami teljesen visszaadja azt amit én közvetíteni szeretnék. Ez oda-vissza működik. Alapvetően a szövegeink arra mutatnak rá hogy a negatívnak beállított tulajdonságok, legyen ez önzőség, becsvágy, függőségre való hajlamunk, vagy a hedonizmus, mind az emberi mivoltunk része. Ezeket nem kell elítélni, és nem kell elfojtani. Ezen jellemvonások nélkül csak a mesékben létezne az ember. Itt jön képbe a gyűlölet, harag és düh. Három olyan motivációs erő, amit semmi sem tud felülmúlni. És mi ebből szívjuk fel az ihletet.
A második dal az EP-ről a "Falling from Reality" az előzőnél több "elmerengős" résszel. Ennek a nótának mi a háttere, hogyan született?



Ez a dal az önmegtartóztatás elvetéséről szól, amit már az első két sorból le lehet venni. Nagy dilemma mindenki életében az, hogy mit tehet meg, és mit nem, legyenek azok erkölcsi, vagy élvezeti dolgok. Az első akusztikus lágyabb téma, a kísértést jeleníti meg, a refrén a hatást, a második refrén utána zúzós rész, pedig egyféle érvelés a belegyezés mellett.
Az EP most megjelent, egyben utolsó száma a "Solution", mely épp nálunk debütált, és szintén egy súlyos darab, mely pontot tesz a három dallal tematikusan felépített EP végére. Mondtátok, hogy az előző számok témája a zuhanás, a mélypont, melyet a "megoldás" követ. A "Solution" szerint és szerintetek miben rejlik a "nagy megoldás"?


A Solution "megoldása" nem egy olyan triviális dolog mint az "éhes vagyok a megoldás hogy eszek", viszont nem olyan burkolt hogy ne lehessen kivenni belőle semmit. A dal pusztán rávetít arra, hogy nincs lehetetlen, bármit el lehet érni, amit csak akarunk. Közhelyesen hangzik, de nem annak szántuk. A múltat hanyagolni kell, a jövőbe tervezni, és a jelenben élni. Amit egyszer megteszünk, azt megbánni felesleges, és hasztalan is. A kishitűség pedig egy csúnya parazita amit ki kell irtani.
Kint a lemez. Hogyan tovább? Hogyan tervezitek a rocksztársághoz vezető rögös utat? 
A rock sztársághoz vezető rögös utat még nem értük el, és nem is gondolkodtunk rajta kifejezetten. A jövőt még több munkával és még több fellépéssel képzeljük el.
Aki beleszeretett a zenétekbe, hol tud veletek kapcsolatba lépni és hol láthat benneteket élőben játszani?
Kapcsolatba lépni a facebook oldalunkon keresztül üzenetben. Szintén a facebook oldalunkon a Music fülre kattintva a dalok alatt pedig megtalálhatóak a koncert dátumaink.
Köszönet a bandának a bővebb infóért, az olvasókat pedig csak biztatni tudom a kislemez végigpörgetésére! 

No comments:

Post a Comment